Brudt hold skade din virksomhed

En indbringende forretning bundlinje afhænger effektiv gÃ¥et sÃ¥ meget i dag, som det nogensinde har gjort; endnu, “effektiv teaming” kan være bestemt til at være ikke mere end et andet irrelevant buzz sætning, fordi i det store og hele hold er stadig dysfunktionelle og brudt.
Hvis du nogensinde har arbejdet i et team – og jeg har endnu for at møde nogen, der ikke har – jeg ved du har mindst én rædselshistorie at fortælle om et hold, der styrtede ned og brændt. Er det ikke ironisk, at med alle, der er blevet skrevet om den negative indflydelse på dysfunktionelle hold kan have på business og alle den uddannelse, der er tilgængelige til at bidrage til at afhjælpe problemet, succes er stadig undvigende.
Det er nemt at ignorere de skader, dysfunktionelle hold kan gøre for at en forretning, men de finansielle virkninger kan være enorme. Overvej spildtid i møder drøfter de samme spørgsmål igen og igen, samt den konstante skænderier og kampe over prioriteter, der fører til passivitet eller værre, dårlige beslutninger, der resulterer i gode penge at blive kastet ned i afløbet.
En nylig Microsoft-undersøgelse fandt, at amerikanske arbejdere brugte gennemsnitligt 5,6 timer pr. uge sidder i møder og 69 procent rapporterede, at de ikke var produktiv. Business handler om stigende omsætning og overskud, så de økonomiske konsekvenser for organisationen er betydelig. En $100.000 arbejder vil koste arbejdsgiveren ca $13.000 til at sidde gennem møder, at spilde tid og ikke gør noget for at fremme organisationens forretningsmål. Spørg dig selv, hvis du har råd til $130.000 prisseddel for at have en 10 personers team spilde timer uge efter uge.
Selv om nogle er jaded ved udsigten, som holdene kan arbejde sammen med held, tror jeg, de kan. Udvikle det sammenhold, der sikrer succes, dog kræver, at de grundlæggende årsager til team dysfunktion er identificeret og helbredt. Men at overvinde de problemer, der fører til dysfunktion i første omgang er en skræmmende opgave, der kræver åbenhed, discipel og modet til at se det igennem. Realiteten er, at mange hold ikke kan eller ikke vil opbyde kræfterne til at tackle udfordringen, men der er villige til at tage det på vil helt sikkert høste frugterne.
Der er snesevis af grunde Hvorfor hold ikke arbejder. Almindelige kapret er manglende klarhed om team medlem roller, manglende fokus pÃ¥ at gøre de rigtige ting pÃ¥ det rigtige tidspunkt i den teaming proces, en mangel pÃ¥ forstÃ¥else for de unikke styrker for hver teammedlem, og en fiasko at belønne og anerkende bidraget s lavet af hver person. Bland i modstridende faglige dagsordener, stigende mangfoldighed, mangel pÃ¥ tillid, en global business verden hvor folk gÃ¥et sammen “næsten”, sÃ¥vel som en modstand til at afklare mÃ¥l og roller op foran, og det er ikke underligt at holdene sidder fast.
For hold til at udføre på deres højeste, begynder det hele med tillid, desværre en sjælden vare disse dage. Tillid er den første og mest kritiske komponent i opbygningen af et stærkt team. Tillid kan ikke være forfalsket når gruppemedlemmer sætter deres personlige dagsorden første, nægte at bede om hjælp, når de er uvillige til at indrømme fejl og give andre skylden, eller de summarisk afvise meninger og ideer om andre gruppemedlemmer. Hvis gruppemedlemmer ikke føler, de kan stole på hinanden, er effektiv teaming umuligt.
En måde at begynde at opbygge tillid er at anerkende, at folk opfører sig forskelligt; de udviser forskellige adfærdsmæssige stilarter og de har forskellige bevæggrunde. Mens du ikke kan motivere en anden person, er alle folk motiverede. Den fejlagtige antagelse ofte lavet er at alle gruppemedlemmer er motiveret af de samme ting og intet kunne være længere fra sandheden. For eksempel, i en situation, hvor et team samarbejder om at nå et salg mål, kan det være nemt at antage, at alle er motiverede til at ramme de salgsmål. Men er de virkelig? Hvad sker der når ikke alle på holdet står til at tjene kompensation for at ramme målet? Sikker, salg person cares, men gør hjælpepersonale har den samme motivation, hvis de ikke deler i Kommissionen? Tvivlsomt.
Tager tid at udvikle en større forståelse af individuelle adfærdsmæssige stilarter og motivationer vil fremme et tillidsfuldt klima, forbedre kommunikationen og bygger et fundament for effektiv interaktioner med andre mennesker. Og før du starter griping om ikke at have tid nok, Husk at det koster virksomheden i mere end én måde, hvis du ikke foretager tid. Gør upfront arbejde holdninger hold for innovative ydeevne.
Sammenhængende, højt ydende hold give en organisation en stærk konkurrencefordel. Store hold spilder ikke kostbar tid fokuseret på de forkerte problemer, heller ikke gøre de konstant revidere de samme emner igen og igen, i møde efter møde, fordi teammedlemmer ikke buy-in til mål fra begyndelsen. Højt ydende hold foretage beslutninger af høj kvalitet; de få mere udført på kortere tid uden de normale personlige problemer og frustrationer. Endelig, når det kommer til at holde stort talent i den organisation, som selv er en betydelig konkurrencefordel, Husk store folk ikke gå væk fra hold, at får det rigtige!
Tjek vores Team dimensioner profil – identificere dominerende strenths og stilarter af dit teammedlemmer. Se et eksempel-
(c) 2005 Barbara Giamanco og Talent Builders, Inc.
www.talentbuildersinc.com
404-459-4030

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *