Ængstelig om din pr?

Skyde fra hoften altid skaber angst.
Især når ledere bestiller kommunikation taktik her, en anden der, men undlader at basere dem på en realistisk pr mål og strategi. En, der kunne øge chancerne for, de får de ønskede resultater.
Hvorfor spilde ressourcer på denne måde, når en lidt større indsats kan bringe pr succes?
Jeg mener, fyring off kommunikation taktik uden at vide præcist, hvordan denne målgruppe opfatter organisationen, og hvem din taktik skal tage sigte på, derefter ikke at beslutte, hvilke ændringer i opfattelsen og dermed adfærd du har brug for og ønsker, er ligesom hælde ressourcer ned til du-ved-hvad.
Hvor meget bedre at gøre det på denne måde.
Der er den virkelige pr mål? Er det ikke denne eksterne målgruppe, hvis adfærd har de vigtigste virkninger på din organisation? Skulle du ivrigt retten sådanne mennesker og fokusere din pr-indsats direkte på dem, fordi din virksomhed kan være på spil?
Selvfølgelig.
Én måde at nærme sig udfordringen er at beslutte op foran hvilke grupper af mennesker – hvilke eksterne målgrupper – virkelig påvirker dig mest.
Kunne det være disse beboere i en bestemt geografi? Eller de folk, du kender regelmæssigt bruger dine tjenester eller de af dine konkurrenter? Eller dem, der er medlemmer af fagforeninger? Eller dem i alderen 21-35.
Ikke rigtig noget der, så længe du har fast grund til målrettet at #1 målgruppe. Nemlig, at deres adfærd, gode eller dårlige, virkelig har de alvorligste virkninger på organisationen.
Hvad nu? Tage noget for givet. Komme derud hurtigst muligt og interagere med medlemmer af denne vigtige målgruppe. Overvåge deres opfattelse ved at stille spørgsmål. Hvad synes du om vores organisation? Hvad med vores produkter og tjenester eller, hvis du er en forening eller non-profit, vores programmer? Du fornemme en understrøm af negativitet? Sonden dybere om nogle grundlæggende misforståelser er på arbejde. Eller urigtige opfattelser eller skadelige rygter, der kan være skyld i.
Svarene på disse spørgsmål bør undersøges omhyggeligt og en pr mål lavet der, når opnået, korrigerer problemet du afdækket. Det kan være så simpelt som at banke ned at problemer med at gøre rygte én gang for alle. Eller kan du et mål, der tydeliggør en uheldig misforståelse, eller en unøjagtig tro om organisationen. Endnu en “forvirret følelse” om din folk vil har brug for opmærksomhed.
Din helt nye pr mål fører direkte til dit næste skridt – en strategi, der viser tydeligt hvordan at nå dette mål. Vil du forsøge at skabe mening (opfattelser) hvor ingen kan findes? Eller vil du stræber efter at ændre eksisterende udtalelse? Lejlighedsvis, vil du selv beslutte at styrke en smule positiv perception, så det vokser til en stærkt positiv tro om organisationen.
Det er rigtigt! Der er kun tre strategiske valg-oprette, ændre eller styrke opfattelser. Det forenkler tingene.
Nu, med din valgte strategi i hånd, hvad vil de korrigerende budskab du ønsker at formidle ligne? Det skal være overbevisende, og det kræver oprigtighed, klarhed og ligefremhed, hvis der er sådan et ord.. Være kort, til punktet, og, selvfølgelig, helt ligetil så yderligere misforståelse er bare ikke muligt.
Til sidst i deres rette rolle kommer vi til de “lastdyr,” kommunikation taktik, der vil bære budskabet krystalklare opmærksom på medlemmer af dine vigtigste målgruppe.
Listen over sådanne taktik er bogstaveligt talt, endeløse. Du kunne starte med breve til redaktøren, pressemeddelelser og broadcast interviews, så gå videre til at gøre indlæg samt arrangere Fællesskabet briefinger og åbne huse. Du kan selv beslutte at skralde op taktik indsats med særlige begivenheder, en række målrettede e-mails eller ansigt-til-ansigt møder med et thoughtleader segment af denne vigtige målgruppe.
Nu op til dette punkt, efter to eller tre måneder af energisk kommunikation, hvad ved du egentlig? Ikke meget, indtil du finde ud af, om du faktisk har påvirket disse mål publikum opfattelser.
Undskyld, men det betyder overvågning mening igen. Så luft igen blandt centrale publikum medlemmer og stille masser af spørgsmål endnu en gang.
Hvad du hører? Afspilning eller feedback tyder på, at en misforståelse er blevet præciseret? At en ødelæggende unøjagtighed ikke længere dominerer? Der et rygte er blevet afvæbnet?
Husk, at dit pr mål indebærer, at opfattelser og dermed adfærd blandt tilhørerne #1 ekstern skal ændres, før du kan erklære sejr.
Så, når din remonitoring aktivitet afspejler klart perceptuelle og adfærdsmæssige bevægelse i din retning, har du opnået dit pr mål.
Hvis remonitoring afspejler ellers, skal du overveje at øge mix og hyppigheden af din kommunikation taktik. Og dit budskab skal være reanalyzed igen for troværdighed og indflydelse.
Enten måde, er du ikke længere spilde din pr ressourcer fordi du har en ordentlig plan med en ordentlig strategi, budskab og kommunikation taktik.
Og det tyder på du ikke mislykkes, fordi du ikke længere skyder fra hoften. Så sidste trin? Taske angst!
udgangen