Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på [email protected]. Netto Ordoptælling er 730 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Hvordan ville du nogensinde vide?
Dine vigtige udenfor publikum opfører sig på måder, der stopper dig fra at nå dit mål.
Fordi du ikke har betalt meget opmærksom på deres pleje og fodring, er det sandsynligt, du ved, de lægger en hammer lås på din virksomhed i tide til at begrænse skaderne?
Med lidt held kan du redde dagen, men hvorfor ikke lade tingene gnave indtil du har en dårlig situation som dette på dine hænder?
Især når en gennemprøvet sekvens kan hjælpe ændre dig opfattelser og dermed adfærd af dine vigtigste eksterne målgrupper at gøre at nå dine forretningsmæssige mål meget nemmere.
Tage et hurtigt kig på, hvad der gør det muligt, den grundlæggende forudsætning for public relations:
Folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne opfattelse af at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er pr mission fuldført
Nu, omsætte det til handling på denne måde.
Først, Tænk på grupperne af personer, hvis adfærd kan virkelig påvirke din organisation. Test for at placere en nøgle, eksterne publikum på handlingslisten er dette: påvirker funktionsmåden din virksomhed på nogen måde. Hvis svaret er ja, en liste over det.
Lad os tage målgruppe øverst på listen og arbejde det. Naturligvis, du behøver at vide, hvordan medlemmerne af denne målgruppe opfatter du, og det kræver at du interagere med disse medlemmer og stille en masse spørgsmål. Dette er overvågningsfasen.
Hvordan tror de af organisationen, hvis overhovedet? Har de problemer med dig? Negative tanker krybe ind i samtalen? Er misforståelser, unøjagtige overbevisninger, endda rygter tilsyneladende?
Så foruroligende, da disse data kan være, blå himmel er det faktum, at de lader dig etablere dit pr mål. Rette op på denne misforståelse, eller rette den forkerte tro, eller vælte rygtet én gang for alle.
At nå dit mål kommer ikke til at ske, hvis du ikke har den rigtige strategi. Du er heldig, at der virkelig er kun tre strategi valg: oprette opfattelser (mening) hvor der ikke er nogen, ændre eksisterende udtalelse, eller styrke den.
Nu kommer en reel udfordring – skrive den meddelelse, der vil ændre denne opfattelse. Det skal gøre en overbevisende sag, så tænk over det omhyggeligt. For at overtale, skal det give klart at opfattelsen af fejlende ikke er en ægte opfattelse. I stedet, du lægge sandheden på en troværdig måde, at glemme dine skabe-ændring-styrke strategien valg.
At få dette budskab til medlemmer af din målgruppe er de mindst komplicerede skridt i problemløsning sekvens. Der er snesevis af kommunikation taktik tilgængelige for dig, der kan nå disse medlemmer. De spænder fra åbne huse, annonceringen frokoster, pressemeddelelser og taler til artikler, e-mails og avis og radio interviews og mange andre.
Er du gør nogen fremskridt? Eneste måde at fortælle er at gå tilbage til andre medlemmer af din målgruppe og stille de samme spørgsmål igen. Først nu, du se nøje for tegn, deres opfattelser afspejler de korrektioner, der er indeholdt i din besked.
Hvis ikke du er tilfreds med bevægelsen i opfattelsen, bør du overveje at bruge et bredere udvalg af kommunikation taktik med en dokumenteret for at nå denne målgruppe. Kan du bruge dem mere ofte til at øge deres indflydelse.
Også, bør din besked evalueres igen for virkning og faktuelle indhold.
Selvfølgelig, hvis du betaler almindelig opmærksomhed på din vigtigste eksterne målgrupper, vil du være klar over, at visse adfærd er begyndt at øve en negativ indflydelse på organisationen.
Ved hjælp af en gennemprøvet sekvens som dette til at beskæftige sig med disse virkninger forsikrer, at du altid vil være bekendt med brygning target publikum adfærd, der kunne såre din organisation.
udgangen